Utskriftsvänlig Tipsa en vän

Stretch, yoga & body balance

Var försiktig med stretchövningar, eftersom leder och ledband är mer elastiska på grund av graviditetshormonet relaxin.

Det finns speciella yogaklasser för dig som gravid. Det kan vara skönt att gå på en klass som är speciellt anpassad. Instruktörer för dessa klasser har bra kunskap och kan svar på frågor. I yoga fokuseras mycket på andning, vilket kan vara behjälpligt även under förlossningen.

Body balance är även det utmärkt träning för dig som gravid. det påminner om yoga och klassen är en blandning av thai chi, yoga och pilates. Meditation i rörelse, styrka och smidighet är ledord. Klassen är inte speciellt anpassad för en gravid och beroende på program kan man behöva byta ut endel övningar. Fråga instruktören, ofta är de pålästa och kan svara. Om inte, gör inte det som känns obehagligt.
Du ska undvika att ligga på magen, samt raka situps, i övrigt går det mesta bra. Var försiktig med bäckenet. Du kanske inte kan gå så djupt ner som du är van vid. Återigen, lyssna på kroppen


Flåsa
Eldpoststigen 15
831 32 Östersund
Copyright © 2014 FlåsaTelefon: 0735108401
Epost: flasacollection@gmail.com
ViArt - PHP Shopping Cart