Varukorgen
Din varukorg är tom!
Tights
En skön och smidig byxa med mudd för stormagen (kan vara nervikt när magen är liten.) En dragkedja gör att du enkelt kan vika upp byxorna till trekvartsmodell. Under mudden finns en ficka för ipod eller nyckel.
Pris: 750 kr
Träning & gravid

Att motionera mår man bra av, gravid eller inte. En graviditet kan bli lättare och roligare om man orkar hålla igång. Många är trötta i början av graviditeten och får ont i ryggen i slutet. Träning kan motverka detta. Oavsett om du är van motionär eller inte går det bra att hålla igång. Det man ska tänka på är att inte träna för hårt eller för mycket om man är ovan. Har man aldrig sprungit är det kanske bättre att vänta nio månader till, men det hindrar en inte från promenader och lite gymövningar. Det finns träningsfomer som passar alla. I bloggen kommer du kunna läsa hur olika gravida väljer att aktivera sig.

Tips på träning
Det finns en mängd olika träningsformer som man kan änga sig åt som gravid. Det finns också några som man bör undvika. Till dessa hör kampsport där slag och sparkar mot mage kan förekomma. Sporter som innebär fallrisk är inte heller att rekomendera. Det viktigaste är att använda sunt förnuft. Är du ovan cyklist eller tennisspelare kan sådanna ”säkra” sporter innebära stor fallrisk. Till höger finns en lista på olika sporter som är säkra och bra för dig som. Samtliga hämtad från www.varguiden.se


Kom igång

Har du aldrig tränat så är det kanske inte läge att köra igång för hårt under graviditeten men det är absolut inte fel att börja med någon motionsform. En graviditet innebär en naturlig viktuppgång och man vill ha en kropp som orkar bära några kilo extra under ett antal månader. Dessutom är en förlossning tuff och för att orka med den på bästa sätt är det en bra idé att bygga upp en stark kropp. Promenad och gymövningar är ett utmärkt sätt att börja.

Alla som någongång tränat vet hur lätt det är i början. Motivationen är hög, gymkortet är köpt och löpartightsen på. Men så händer något, man blir kanske sjuk och måste göra uppehåll, man kanske får för mycket att göra hemma eller på jobbet. Vad som än är orsaken till minskad träningslust så finns det fler anledningar till att fortsätta än det finns till att sluta.

Flåsa vill tillsammans med dig hitta och bibehålla träningsgnistan. Som gravid behöver man en stark kropp och som mamma vill man orka leka med sina barn. Låt dig inspireras på denna hemsida.
Vi ses i skidspåren eller på promenadslingan.

Flåsa
Roddarvägen 18k
831 52 Östersund
Copyright © 2014 FlåsaTelefon: 0735108401
Epost: flasacollection@gmail.com
ViArt - PHP Shopping Cart